Türkiyenin yerli otomobili TOGG Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinin yerli otomobil GÜNSEL’ karşı
Togg 30 dk da %80 şarj oluyor ve şarj süresiyle 420 km %100 şarj ile de 500 km ye kadar yol gidebilecek,Togg un tüm araçları kurulacak olan idari merkeze bağlı olacak araca gerektiğinde müdahale edilebilecek 4.5 G bağlantısıyla.
100 km hıza muadillerine göre çok daha hızlı ulaşabilecek TOGG sadece 7.6 saniyede ulaşabilecek
Yerli Otomobilin Öne Çıkan Özellikleri
TOGG’dan açıklanan bilgilere göre kendine has
çizgilere sahip olan araç, dünyanın önde gelen otomobil güvenlik testi
kuruluşlarından EuroNCAP’in standartlarını tam olarak karşılayabilecek.
Yetkililer, yerli otomobilin 2022 yılında EuroNCAP testlerinden 5 yıldız ile
ayrılmasını bekliyor. Bunun dışında otomobilin öne çıkan bazı yönleri şöyle:
·
Yerli otomobil
internete sürekli olarak bağlı olacak
·
İleri seviye otonom
sürüşe imkan tanıyacak
·
30 dakikadan az sürede
%80’e kadar şarj olabilecek
·
Sıfır emisyon sayesinde
gelecek kuşaklar için temiz bir dünya bırakacak
·
İleri teknolojik
özellikleri ile küresel pazara hitap edecek
GÜNSEL B9 187 beygir
ve hızlı şarj özelliğiyle 20 dk da tamamen şarj oluyor bu konuda toggdan bir
adım daha önde.Fakat tam şarj kapasitesiyle 350 km gidebiliyor bu konuda TOGGun
gerisinde kalıyor hatırlayacağınız üzere TOGG tek şarjla 500 km ye kadar yol
yapabiliyordu.Kıbrısın yüzölçümne göre gayet iyi ama Yakın Doğu Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. İrfan Suat
Günsel’in amacımız yurtdışı satışı müşterilerimiz bile hazır sözüne bakarsak
yüzölçümü geniş ülkelere satış da bu menzil mesafesi sorun olabilir.Bilindiği
üzere elektrikli araçlarda en önemli konu menzil mesafesi ve şarjdır.
0 dan 100 km hıza günsel 8
saniyede çıkıyor bu konuda da togg un bir tık altında kalmış gibi görünüyor.
300 bin km den sonra bile günsel
pil kapasitesinde azalma olmuyor bu konuda Togg dan daha iyi durumda Günsel b9.
Yerli Otomobilin Teknik Özellikleri
Yerli otomobilin özellikleri, Türkiye’nin şartlarına uygun olarak yüksek
menzil ve hızlı doldurulabilen batarya ile öne çıkıyor. Türkiye’nin
otomobilinin şu an için 2 farklı motor seçeneği bulunuyor.
Birinci seçenekte 200 beygir güç üretebilen
motor bulunuyor ve araç 0’dan 100 km/s hıza 7,6 saniyede ulaşıyor. İkinci
seçenekte ise 2 motor bulunuyor ve 400 beygir güç üretebilen motorla araç 0’dan
100 km/s hıza 4,8 saniyede ulaşıyor. Kısacası her iki model de Türkiye’de şu
anda yollarda olan fosil yakıtlı muadillerinden çok daha hızlı olacak. Yerli
otomobilde araçların ulaşabileceği maksimum hız, güvenlik nedeniyle 180 km/s’ye sabitlenecek.
Yerli otomobilin bataryasında da motor gücünde
olduğu gibi iki farklı seçenek yer alıyor. İlk seçenekte araç tek şarj ile 300
kilometre gidebilecek. İkinci seçenekte ise yerli otomobilin menzili 500
kilometreye kadar çıkacak. Aynı zamanda aracın içerisinde yer alan rejene ratif
frenleme teknolojisi sayesinde sürücüler fren yaptıkça enerji geri kazanımıyla
batarya şarj olabilecek.
Yerli otomobilin
bataryasının %80 şarja ulaşması için 30 dakikadan az bir süre yeterli olacak.
Yani yerli otomobil, ZES’in İstanbul, Ankara, Adana, Trabzon, gibi birçok ilde
bulunan elektrikli araç şarj istasyonlarında kolaylıkla şarj edilebilecek.
Ayrıca aracın çıkış tarihine kadar bu sayı artacak ve kullanıcılar diledikleri
noktada araçlarını şarj edebilecek.
Yerli otomobilin bir diğer önemli özelliği ise internet bağlantısı. Akıllı
telefonlardan alışık olduğumuz 4.5G teknolojisinin yanı sıra 5G teknolojisiyle
de internete bağlanabilecek olan araç, uzaktan müdahale edilmesine ya da
sürücülere haber verilmesine olanak tanıyacak. Böylece acil durumlar hakkında
sürücüler bilgi edinebilecek ya da afet gibi durumlarda yapılacak yazılım
güncellemeleri ile hız sınırlarını kaldırmak gibi önemli değişiklikler
yapılabilecek.
19 inç janta sahip GÜNSEL’in lastikleri
BMW i3 gibi ince GÜNSEL ince lastiklerle enerji tasarrufu sağlıyor. 8
modüllü özel batarya sistemine sahip olan GÜNSEL -20 derece ile 55 derece
arasında çalışma sağlıyor. Bataryalar hem suyla hem de havayla soğutuluyor.
Toguun tasarımı ise
Araç, İtalyan tasarım bürosu Pinin farina tarafından
tasarlanmıştır.[2] Prototip
araçlar İtalya'da üretildi.[4]
Aracın tasarımında 121 mühendis yer almıştır.[5]
[6] Araçta
7 standart, 2 opsiyonel hava yastığı yer alacaktır.[7] Üretilecek
ilk modelin C sınıfı SUV olması, 2030 yılına dek ise 5 farklı modelin üretime
alınması planlanmaktadır.[3] Aracın
ön ızgarasında lale motifleri yer almaktadır.[2]
Aracın gösterge paneli tamamen elektronik ekranlardan
oluşmaktadır. Panelde üç gösterge ekranı ve 10 inç boyutunda multimedya ve navigasyon ekranı
bulunmaktadır.[1]
Günsel de
Dijital kadrana sahip olan
GÜNSELdeise iç tasarımında yenilikçi öğeler bulunuyor. Kadranda otomobilin kullandığı güç, yol bilgisayarı, bataryaların durumu,
vites konumu gibi seçenekler bulunuyor. Proto tipte üç kollu direksiyon
kullanılırken geliştirilmesi halinde multimedya kullanımına da imkan
sağlayacak.
*********************************************
Orta konsolda dik olarak yerleştirilmiş
multimedya ekranı bulunurken vites yerine düğmeler konumlandırılmış. Elektrikli
park mevcut ve hold seçeneği de kullanıcılara sunulacak.
Torpidoda kullanılan malzeme ise yarı
yumuşaklıkta. Koltukları henüz kendisine ait olmasa da kaliteli bir ürün
çıkaracaklarını mühendisler açıkladı. İç ambiyans aydınlatmaları da aracı
üst segment otomobil havasına büründürüyor.
Arka koltukta oturmak isteyenler için
ise diz mesafesinin kısa olduğunu belirtmekte yarar var.
İrfan Suat Günsel “800
tedarikçimiz var. 450’si tüm dünyadan tedarikçiler. Tüm dünyanın bu otomobilin
ortaya çıkmasında bir katkısı var. Tanınmamış bir ülke olmanın bu durumda
dezavantaj olacağını düşünmüyorum” dedi.
'Seri üretime başlamayı hedefliyoruz'
Yakın Doğu Üniversitesi Mütevelli Heyeti
Başkanı Prof. Dr. İrfan Suat Günsel, “GÜNSEL’i KKTC’de 1 yıl içinde
seri üretime başlamayı hedefliyoruz. Sonrasında Türkiyemiz için direksiyonun
tarafını değiştirip satış yapmayı planlıyoruz. Öncelikle KKTC’de satmak
istiyoruz. 20 bin hedef koyduk” dedi.
Fiyatı ne olacak?
Prof. Dr. İrfan Suat Günsel “Batarya
maliyetleri dolayısıyla içten yanmalı motorlu araçlarla yarışmak pek mümkün
değil. 'Elektrikli araç sınıfında fiyatı en altta olacak otomobil GÜNSEL'
diyebiliriz.Türkiyedeki en uygun elektrikli aracın biraz altında fiyat
düşünüyoruz dedi.
Türkiye’de en uygun elektirkli
araç 290.000 TL bandında olduğuna göre Günselin 280.000 TL civarı olması
bekleniyor.
Togunn fiyatı
TOGG FİYATI NE KADAR OLACAK?
Fatih Altaylı köşesinde TOGG fiyatı ile
ilgili kulis bilgilerini paylaştı. 18 ay gibi bir sürede tamamlanacak yerli
otomobil TOGG'un baz fiyatın 25 bin dolar karşılığı bir seviyede olacağını
duyurdu. 30-35 bin dolar karşılığında ise iyi bir TOGG'a sahip olabilirsiniz.
togg araçları fiyat listesi
TOGG boş paket fiyatı: (25.000$)
TOGG dolu paket fiyatı: (30.000$)
TOGG full paket fiyatı: (35.000$
2 aracın eksileri ve artılarını inceledik birçok konuda TOgg
Günselin üstünde bir araç ama unutulmasın ki 2 aracı da Türkler yaptı.Bir yanda
100 yıllık ve dünyanın en büyük 16. ekomisine sahip bir ülke diğer yan da ise
37 yaşında dünyada hiçbir ülke tarafından tanınmayan ve ambargo konan küçük bir
ada ülkesi.Buna rağmen KKTC nin Prof. Dr. İrfan Suat Günsel ve
yakın doğu üniversitesindeki genç türk mühendisler önderliğinde müthiş bir iş çıkarttığını söylemek mümkün.Türkiye
ve KKTC de üretilecek yerli otomobillerin Yunanistan Ve Güney Kıbrıs da infiale
yol açtığını söylemekte de fayda var.
Togg da Günsel de milli gururlarımızlar,yollara çıkacakları günü sabırsızlıkla bekliyoruz…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder