Merhaba arkadaşlar daha önce birçok kez açıklamasını yaptıgım bir konu hakkında tekrar video yapmak sitedim çünkü yıl sonunun gelmesiyle birçok marka pahalı otomobillerini ötv muaf bir şekilde satıyorlar,
mevzuatı bilmeyen yeni engelli raporu alan kişiler de madem ötv muafiyeit üst limiti 1.591.000 tl nasıl olurda markalar 2 milyonluk araçlarını muafiyeti aştıgı halde satabiliyorar, bu kanuna aykırı değil mi, alan kişiler hukuksuz bir işlem mi yapıyorlar diye düşünüyorlar.
Bu konuyu bir kez daha kısa bir şekilde aktarıcam size şimdi.
Arkadaşlar ötv muafiyeti üst limiti an itibariyle 1.591.000 tl 2025 de bu rakam 2.290.000 tl olacak. Şimdi bile bu rakamların üstü olan araçları alabiliyorsunuz.
Bunun çok da karmaşık olmayan basit bir nedeni var. Bir araç ithalse gümrükten geçtiği ve faturalandırıldıgı fiyat , ithal değilse bayide faturalandırıldığı fiyat ötv muaf işlemlerde baz alınabiliyor.
Yani örnek vermek gerekirse alacagınız araç diyelim ki Skoda octavia, bu otomobil çek cumhuriyetinden yola çıktı Türkiye gümrüğüne 1.400.000 tl üzerinden giriş yapıp faturalandırıldı,, araç bayideyken satılmadı veya fiyatı şişecek diye bilerek bayi tarafından stoklanarak satışa sunulmadı ki çoğu bayi bu taktiği yapıyor.
Sonra aracın fiyatı aşırı köpük bir şekilde arttıgında son kullanıcılar aracın fiyatı şişik diye almadıkları zaman bu araç bayinin elinde patlıyor tabiri caizse, eskiden böyle durumlar yasanmıyordu pandemi nedeniyle üretim yoktu ve araç yatırım aracı olarak öngrülüyordu ,,ancak kimse şimdi sıfır otomobilleri yatırım aracı oalrak görmüyor hatta angarya olarak görülüyor araç almak,, bundan dolayı otomobillere olan talep cok azaldı bakmayın siz medyadaki ısmarlama haberlere.
Markalar işi pandemi dönemine çevirmek istiyorlar otomobili tekrardan yatırım aracı olarak göstererek aşırı kar yapma peşindeler ama artık tarih boyunca böyle bir durum yaşanmaz bundan dolyı bu taktikle yine araçlarını saklayıp fiyatların artmasını bekliyorlar ancak çinden gelen sınırsız üretim yüzünden bu taktikleri de tutmuyor ve çoğu araçları ellerinde patlıyor satamıyorlar.
Bundan dolayı satış olmadıgı zaman ilk yanaştıkları liman herzamaki gibi yine ötv muafiyetli satışlar oluyor.
Araç 1.400.000 tl ye faturalandırılarak bayiye geldi,, bayidede fiyatı zamlarla 1.800.000 tl oldu diyelim bayi isterse bu fatura tutarı üzerinden size aracı ötv muaiyetli olarak satabiliyor burada hiçbir hukuksal sıkıntı yok, hatta isterse size hibe de edebilir devlet buna karışmaz.
Burada çıkan sıkıntı şu oluyor, aracın liste satış fiyatı 1.800.000 tl iken bu aracı ötv muafiyeti üst limiti rakamı olan 1.591.000 tl ye indirirlerse o rakam üzerinden ötv muaf olarak 885.000 tl ye vermek zorundalar aracı, ancak bu seferde arada 1 milyon tl lik kayıp olacak ve araç onlara göre neredeyse bedava gidecek bu durumda şunu yapıyorlar.
Size 1.800.000 tl üzerinden ötv muafiyetli satmak istiyorlar yani %80 ötv muafiyetini bu şekilde uygulayaım diyorlar. Bu rakamın resmi ötv indirimi uygulanmıs hali de tam 1 milyon tl yapıyor. Şimdi sizden yasal olarak engelli otomobili ücreti olan 885.000 tl den fazla isteyemezler. Bu durumda aradaki fark tutarı olan 115.000 tl yi elden alıyorlar.
Bunu da araca taktıkları aksesuar olarak gösteriyorlar, biz ötv muafiyetli otomobile aksesuar taktık ötv muafiyetli olarak alınabilecek en yüksek tutar olan 885.000 tl yi faturalandırdık ,,aracın proformasında da bu rakam yazıyor diyorlar vergi dairesine bu tutarı gönderip onay alıyorlar, geri kalan sizin aksesuar ücretiniz olmuş oluyor ve onu ayrıca fatura ediyorlar.
Yani şöyle düşünün gittiniz sıfır bir cep telefonu aldınız alırken de bir de kılıf aldınız, cep telefonun faturasında 20.000 tl yazıyor olsun, kılıf faturası da 500 tl olarak ayrı veriliyor.
Bu durum aslında klasik bir söz vardır ya vergi kaçırmak değil de vergiden kaçınmak diye ,ite onun gibi oluyor.
Vergi dairesi de bu işlemi biliyor ancak hukuksal bir işlem oldugu için yani 2 tarafta anlaştıgı için bir şey demiyor. Fiyatı aşırı yüksek araçlarda vergid iaresi onaylamıyor ama %90 ihtimalle bu araçlar onay alıyor.
Bazı markalar aksesuar parası bile göstermiyorlar ben elden üstünü direkt alırım diyorlar ve böyle de satış yapan yerler var.
Bu işin size ilgilendiren bir diğer noktası da şu, diyelim ki 5 yıl geçmeden elden para da verdiginiz bu aracı satmak istiyorsunuz bu durumda maliye aracın rayiç bedeli üzerinden ötvsini öde diyor, yani siz istediginiz kadar ben bu aracı şu fiyata aldım diyin bunun hiçbir önemi yok.
5 yıl içinde aracı satacaksanız aracın kendi resmi liste satış fiyatı üzerinden rayiç bedeline ötv muafiyeti çıkıyor ve bunu ödüyorsunuz bu nokta önemli unutmayın
Bunun dısında ötv muaf araç almışım ne satıcam 5 sene kullanır öyle satarm derseniz tabi böyle bir sıkıntı da kalmıyor.
Ülkemizde üretilen araçlarda da gümrükten geçen fatura tutarı değilde bayi içinde faturalandırıldıgı ilk ücret geçerli olabiliyor.
Yani şu an ötv muafiyeti üst limiti 1.591.000 tl bunun 1 tl bile üstüne arac alınırsa illegal bir iş yapılmış diye bir durum söz konusu değil, şu aralar bu tür kampanyaları çok duyacaksanız ona hazır olun diye belritiyorum,
dün yaptıgım Nissan videosunda birçok arkadaşımız konuyu bilmedikleri için doğal oalrak sormuşlar nasıl olurda bu araçlar ötv muaf verilir diye ,,,ondan dolayı açıklama yapmak istedim.
8 senedir sürekli yapılan bir iş bu, maliye sanki bu yapılan işi bilmiyor mu hepinizden çokd aha iyi biliyor ancak hem alan razı hem satan razı hem de ticarette para dönüyor ekonomiye de katkısı oldugu için bir şey demiyorlar,zaten diyemezler de çünkü bayiler işi resmi kılıfına uyduryorlar.
2025 te de liste satış fiyatı 2.290.000 tl nin üstünde olan araçlar satılacak şimdiden hazırlanın ve bu iş nasıl oluyor diye düşünmeyin bu taktikle olacak çünkü,
3 yasına kadar sıfır araçlar bu taktikle satılıyor arkadaşlar resmi olarak,,ç ancak 4 yasındaki araçlar için ve ikinci elde olmuyor.
Bundan dolayı 2025 in ilk çeyreginde daha sonra bulamayacagınız master markaların güzel modellerini de böyle alabileceksiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder