20 Aralık 2020 Pazar

Opel Crossland X ALMAN TEKNOLOJİSİ ÖTV'SİZ


 

Opel Crossland X kompakt yapısı sayesinde şehir kullanımlarında son derece rahat edeceğiniz bir araç olarak ön plana çıkıyor. Opel Crossland X çift renkli tasarımı sayesinde sınıfının farklı görünen oyuncuları arasında yer alıyor.Opel Crossland X’in tasarımı tam bir SUV’u andırıyor.



Yerden yüksek yapısı ve detaylarıyla model güçlü görünüyor. Otomobilin bel altı kısmında bulunan koyu plastik kaplamalarda bu duruşu destekler nitelikte. Ön kısmında güncel Opel modellerinden tanıdık gelen bir tasarım sizi karşılıyor. Bu aracın marka kimliğini vurguladığı detaylarıyla beğeni kazanacağını düşünüyorum.

 

 Ona önden bakıldığında dikkat çekmemesi mümkün değil. Profil tasarımında da bunu destekleyen çizgilerin hakimiyeti var. Arka tasarım konusunda diğer markaların da çoğu zaman yaptığı gibi düz bir tasarım tercih etmişler.

 

aracın yan hatları tasarım olarak başarılı iken arkaya baktığımızda tasarımsal anlamda arka far gruplarında bir çıkıklık ve sadelik klasik bir Opel logosu ile Alman havası ile Citroen Fransız havasının karşımı gibi.

 

 

 

 Sürücü ve yolcu arasındaki omuz mesafesi sınıfının en iyilerinden biri. Baş mesafesi konusunda da boyu 1.85 metre olanlara kadar son derece rahat yolculuk yapmak mümkün. Cam tavan sayesinde de ferahlık hissi üst düzeye zorlanmadan tırmanıyor. Kumanda elemanlarının kullanımı açısından bildik Opel karakterine sahip olması kolay kullanım anlamına geliyor.

 

 Kokpit üzerinde kullanılan plastik malzeme Premium araçlara gönderme yapacak kadar iddialı. Elbette maliyet kaygıları kapı içleri, kokpitin alt tasarımı gibi yerlerde daha sert bir plastik malzeme kullanılmasına neden olmuş. Arka tarafta hareket edebilen koltuklar kullanılmış.

 

Ancak buna rağmen arkadaki yaşam alanı biraz dar. Bu bölüm küçük aile kullanımları için ideal olacaktır. Sözünü etmeden geçemeyeceğimiz bir özelliği orta konsol üzerine şık bir şekilde monte edilen dokunmatik ekran. Keşke tüm markalar bu tip bir yerleşimi tercih etse demeden edemedik.

 



Araçta kullanılan süspansiyon sistemi eskisine göre çok ilerde. Konfor özellikleri artırılan süspansiyon sistemi darbe emiş konusunda da son derece iyi. Bu yönden çok rahat bir şekilde konfor konusunda geçer not alıyor. Yaşam alanında darbe gürültüsü olmaması son derece iyi.

 

 

Bunun yanında dizel motorun gürültüsü de yaşam alanına neredeyse hiç yansımıyor. Yalıtım konusunda başarılı olmuşlar. Yüksek hızlara çıkıldığında yaşam alanına rüzgar sesleri giriyor. Bunun nedeni gövdeye uyumsuz görünen aynaların yaşattığı bir etki olduğunu düşünüyoruz.

 

İç kısımda aslında anlatılacak çok şey var.  Bu tasarıma genel baktığımızda Opel’in her zaman kinden de çok farklı olmayan en azından şimdilik buradan göze o şekilde gelen bir tasarımı bulunuyor. Aracın içine girdiğimizde şöför-sürücü koltuğuna oturmamız ile birlikte bir takım farklılıklar Peugeot’dan kayma farklı şeyler bir anda karşımıza çıktı.

 

Opel Crossland X’in uzun yolda  yaşatmış olduğu sürüş konforu ve aracın performası, yol tutuşu hayranlık uyandırıyor ,  Bu şu demek oluyor aslında Nissan Qashqai için artık bir rakip var. En azından arada Opel Crossland X’i bilen ve kullananlar aslında iki araç arasında kalıp bir seçim yapmak durumunda tercih yapacaklar gibi.

 

 

Opel Crossland X’in vites yapısı tasarımını ele iyi oturan ve kullanım bakımından aracı manuel olarak iyi ve seri şekilde kullanımlara odaklı yapmışlar. Fakat vites ufaltmalar da ani olarak devrini yakalamadığı sürece o vitesi ufaltmanız söz konusu olmuyor.

 

 

Yakıt verimliliği olarak ise 1.5 dizel olan araç karma tüketimde uzun yolda ortalamada en düşük 7.1 litre yakıyor. Bu veri aslında korkutmasın çünkü 110-120 km yi aşmaz iseniz sabit hızlarda ve sakin kullanımlarda biraz daha aşağılara çekerek, 6.6 litreyi görüyorsunuz.

 

aracın direksiyon ısıtması çok iyi çalışıyor anında koltuk ve direksiyon ısıtması devrede soğuk kış gününde çok işe yaradı. Yine aracın orta ekranında Navigasyonu çalıştırdığımızda aslında olduğunuz yeri gösteren ya da size yolu iyi tarif eden bir navigasyon olmuş olsa da çok fazla kontol edilemeyen menü tuşları navigasyonu yeterli düzeyde derecede en azından uzaklık  – yakınlık ayarı gibi bulunduğunuz noktayı görmek istediğiniz de ise yetersiz kalmış. Bu daha iyi olabilirdi. Navigasyon tatmin edici boyutta ama çok fazla bir beklenti içinde de olmayın.

 

 

Aracın arka yolcu kabininde çok lüks sayılabilecek bir şey yok. Fakat koltukları ergonomik ve oldukça rahat. Orta sırt dayama komple açıldığı için yolda seyahat halinde arka bagaj bölümüne ulaşıp çok rahat bir şey alıp koyabilmeniz adına imkan ve olanak sağlanmış.

 

 Diz ve baş mesafesi yeterli düzeyde çok dar olmayan bir yapıda rahatça araca binilip inilmekte. Yine burada Almanların kalitesinin ödün vermediği arka da çift taraflı isofix çocuk koltuğu iki adet bağlantıları yer alıyor. Bu bakımdan geniş aileler ve anneler için önemli bir araç olduğu da kesin bence.

 

Aracın sürüşle ilgili önemli noktası; Cruise Control sistemi, bu sistem direksiyonda sol tarafta yer alan menü tuşları ile çalışarak hızınızı kontrol edip, yükseltip azaltmanıza olanak sağlıyor.

 

. Aracımızda farklı mod sürüşleri bulunmuyor. Dizel bir araç olduğu için bu olanak konulmamış. Test sürüşümüzü Opel Crossland X ile genel anlamda iyi nitelendireceğimiz boyutta bitiriyoruz.

 

 

 

Crosland x 1.2 benzinli essentia modeli normal satış fiyatı 223.900 TL ötv indirimli fiyatı 150 bin tl

Crosland x 1.2 benzinli enjoy modeli normal satış fiyatı 290.600 TL ötv indirimli fiyatı 161.400 bin tl

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder