Opel Crossland X kompakt yapısı sayesinde
şehir kullanımlarında son derece rahat edeceğiniz bir araç olarak ön plana
çıkıyor. Opel Crossland X çift renkli tasarımı sayesinde sınıfının farklı
görünen oyuncuları arasında yer alıyor.Opel Crossland X’in tasarımı tam bir
SUV’u andırıyor.
Yerden yüksek yapısı ve detaylarıyla model güçlü görünüyor. Otomobilin bel altı
kısmında bulunan koyu plastik kaplamalarda bu duruşu destekler nitelikte. Ön
kısmında güncel Opel modellerinden tanıdık gelen bir tasarım sizi karşılıyor.
Bu aracın marka kimliğini vurguladığı detaylarıyla beğeni kazanacağını
düşünüyorum.
Ona önden bakıldığında dikkat çekmemesi mümkün
değil. Profil tasarımında da bunu destekleyen çizgilerin hakimiyeti var. Arka
tasarım konusunda diğer markaların da çoğu zaman yaptığı gibi düz bir tasarım
tercih etmişler.
aracın yan hatları tasarım olarak başarılı iken arkaya baktığımızda
tasarımsal anlamda arka far gruplarında bir çıkıklık ve sadelik klasik bir Opel
logosu ile Alman havası ile Citroen Fransız havasının karşımı gibi.
Sürücü ve yolcu arasındaki omuz mesafesi
sınıfının en iyilerinden biri. Baş mesafesi konusunda da boyu 1.85 metre
olanlara kadar son derece rahat yolculuk yapmak mümkün. Cam tavan sayesinde de
ferahlık hissi üst düzeye zorlanmadan tırmanıyor. Kumanda elemanlarının
kullanımı açısından bildik Opel karakterine sahip olması kolay kullanım
anlamına geliyor.
Kokpit üzerinde kullanılan plastik malzeme
Premium araçlara gönderme yapacak kadar iddialı. Elbette maliyet kaygıları kapı
içleri, kokpitin alt tasarımı gibi yerlerde daha sert bir plastik malzeme
kullanılmasına neden olmuş. Arka tarafta hareket edebilen koltuklar
kullanılmış.
Ancak buna
rağmen arkadaki yaşam alanı biraz dar. Bu bölüm küçük aile kullanımları için
ideal olacaktır. Sözünü etmeden geçemeyeceğimiz bir özelliği orta konsol
üzerine şık bir şekilde monte edilen dokunmatik ekran. Keşke tüm markalar bu
tip bir yerleşimi tercih etse demeden edemedik.
Araçta kullanılan süspansiyon sistemi eskisine göre çok ilerde. Konfor
özellikleri artırılan süspansiyon sistemi darbe emiş konusunda da son derece
iyi. Bu yönden çok rahat bir şekilde konfor konusunda geçer not alıyor. Yaşam
alanında darbe gürültüsü olmaması son derece iyi.
Bunun yanında
dizel motorun gürültüsü de yaşam alanına neredeyse hiç yansımıyor. Yalıtım
konusunda başarılı olmuşlar. Yüksek hızlara çıkıldığında yaşam alanına rüzgar
sesleri giriyor. Bunun nedeni gövdeye uyumsuz görünen aynaların yaşattığı bir
etki olduğunu düşünüyoruz.
İç kısımda aslında anlatılacak çok şey var. Bu tasarıma genel
baktığımızda Opel’in her zaman kinden de çok farklı olmayan en azından şimdilik
buradan göze o şekilde gelen bir tasarımı bulunuyor. Aracın içine girdiğimizde
şöför-sürücü koltuğuna oturmamız ile birlikte bir takım farklılıklar
Peugeot’dan kayma farklı şeyler bir anda karşımıza çıktı.
Opel Crossland X’in uzun yolda yaşatmış olduğu sürüş konforu ve aracın
performası, yol tutuşu hayranlık uyandırıyor , Bu şu demek oluyor aslında
Nissan Qashqai için artık bir rakip var. En azından arada Opel Crossland X’i
bilen ve kullananlar aslında iki araç arasında kalıp bir seçim yapmak durumunda
tercih yapacaklar gibi.
Opel Crossland X’in vites yapısı tasarımını ele iyi oturan ve kullanım
bakımından aracı manuel olarak iyi ve seri şekilde kullanımlara odaklı
yapmışlar. Fakat vites ufaltmalar da ani olarak devrini yakalamadığı sürece o
vitesi ufaltmanız söz konusu olmuyor.
Yakıt verimliliği olarak ise 1.5 dizel olan araç karma tüketimde uzun
yolda ortalamada en düşük 7.1 litre yakıyor. Bu veri aslında korkutmasın çünkü
110-120 km yi aşmaz iseniz sabit hızlarda ve sakin kullanımlarda biraz daha
aşağılara çekerek, 6.6 litreyi görüyorsunuz.
aracın direksiyon
ısıtması çok iyi çalışıyor anında koltuk ve direksiyon ısıtması devrede soğuk
kış gününde çok işe yaradı. Yine aracın orta ekranında Navigasyonu
çalıştırdığımızda aslında olduğunuz yeri gösteren ya da size yolu iyi tarif
eden bir navigasyon olmuş olsa da çok fazla kontol edilemeyen menü tuşları
navigasyonu yeterli düzeyde derecede en azından uzaklık – yakınlık ayarı
gibi bulunduğunuz noktayı görmek istediğiniz de ise yetersiz kalmış. Bu daha
iyi olabilirdi. Navigasyon tatmin edici boyutta ama çok fazla bir beklenti
içinde de olmayın.
Aracın arka yolcu kabininde çok lüks sayılabilecek bir şey yok. Fakat
koltukları ergonomik ve oldukça rahat. Orta sırt dayama komple açıldığı için
yolda seyahat halinde arka bagaj bölümüne ulaşıp çok rahat bir şey alıp
koyabilmeniz adına imkan ve olanak sağlanmış.
Diz ve baş mesafesi yeterli
düzeyde çok dar olmayan bir yapıda rahatça araca binilip inilmekte. Yine burada
Almanların kalitesinin ödün vermediği arka da çift taraflı isofix çocuk koltuğu
iki adet bağlantıları yer alıyor. Bu bakımdan geniş aileler ve anneler için
önemli bir araç olduğu da kesin bence.
Aracın sürüşle ilgili önemli noktası; Cruise Control sistemi, bu sistem
direksiyonda sol tarafta yer alan menü tuşları ile çalışarak hızınızı kontrol
edip, yükseltip azaltmanıza olanak sağlıyor.
. Aracımızda farklı mod
sürüşleri bulunmuyor. Dizel bir araç olduğu için bu olanak konulmamış. Test
sürüşümüzü Opel Crossland X ile genel anlamda iyi nitelendireceğimiz boyutta
bitiriyoruz.
Crosland x 1.2 benzinli essentia modeli normal satış fiyatı 223.900 TL ötv indirimli fiyatı 150 bin tl
Crosland x 1.2 benzinli enjoy modeli normal satış fiyatı 290.600 TL ötv indirimli fiyatı 161.400 bin tl
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder