Dünyanın en karizmatik ismine sahip
otomobil markası alfa Romeo şimdi inceleyeceğimiz giuletta modeliyle Romeo ve
julyeti birleştirmiş.Romantikler için çok güzel bir detay düşünülmüş aslında.
Markanın alışkın olduğumuz sivri ve keskin
hatlara sahip olan tasarımı radikal bir şekilde değiştirilmişti. Alfa Romeo
yönetimi bundan kısa bir sürede vazgeçti ve Giulietta’yı (julietta) hala
istendiği kadar olmasa bile sportif hatlara büründürdü. Önden bakıldığında
sivri burun tasarımı hiç şüphesiz onun en çok dikkat çeken yanı.
Üçgen formlu
havalandırma ızgarasıyla da görünümüne çekici bir dokunuş yapılmış. Bu
otomobilin yüzüyle ilgili en önemli sıkıntı plaka konusunda yaşanıyor.
Avrupa’da küçük olan plakalar Türkiye’de daha büyük bir yapıda olduğundan
modelin görünümüne olumsuz bir etki yapıyor. Profil görünümünde sakin kalmayı
seçen otomobil arka tasarımdaysa sportif stop lambalarının formuyla özellikle
geceleri son derece çekici görünüyor. Arka tasarımın biraz sade kalmasıyla
otomobille ilgili eleştiri alan bir nokta.
Alfa Giulietta İç mekan konusunda koyu
renklere teslim olmuş durumda. Krom renkli detaylar kullanılmış olsa bile
bunların sayısı çok fazla değil. Koltukların da karanlık yapısı yaşam alanına
eklendiğinde ferahlık konusunda sanki darmış gibi bir izlenim uyandırıyor.
Aslında durum bu şekilde değil. Aracın içinde dört kişi son derece rahat bir
yolculuk yapabiliyor. Eşya gözleri açısından yeterli olanın sunulduğu yaşam
alanında DNA kumanda düğmesi nedeniyle vites kolunun arkasında bir eşya gözü
bulunmuyor. Görüş açıları konusunda çok önemli bir sıkıntının yaşanmadığı yaşam
alanında sessizlik de sıkıntı yaşatmayan detaylardan oldu. Kumanda
elemanlarının kullanımı açısından alışkanlık gerektiren bir yapıda.
Neredeyse tüm kumanda elemanları farklı boyutlarda. Bunun yanında bazı kumanda
elemanları da direksiyon simidinin önünde kaybolmuş durumda.
Motor İşte bu konuda o gerçek bir profesör.
Çünkü Türkiye’nin beklediği tüm ihtiyaçlara cevap verebilecek kombinasyona
sahip. Multijet 2 adı verilen teknolojiyi kullanan dizel ünite yerini aldığı
başarılı motorun getirdiklerini bir adım daha ileriye taşıyor.
İddialı verilere sahip olan motora 6 ileri oranlı çift kavramalı bir otomatik
şanzıman eşlik ediyor. Bu şanzımanın çalışma karakteri de başarılı olunca
ortaya son derece keyifli bir tablo çıkıyor. Performans açısından
beklentilerimizi zorlanmadan karşılayan araç tüketim konusunda da son derece
iddialı.
Güvenlik Alfa Romeo Giulietta, EuroNCAP çarpışma testinden beş yıldız alarak
ayrılmış modellerden biri. Bu beş yıldızı alırken yetişkin yolcu güvenliği
konusunda da çok önemli bir başarı elde etti.
Alfa Romeo Giulietta Konfor & Yol Tutuş
DNA’sı oldukça iyi. Bunu söylememizdeki amaç DNA adı verilen sürüş sistemine
sahip olması. Araç istendiğinde dinamik, istendiğinde normal istendiğinde de
otomatik modda kullanılabiliyor. Eğer canınız virajları biraz daha yüksek bir
keyif alarak dönmek istiyorsa bu kumanda elemanına D moduna alarak dinamik sürüşler
yapabiliyorsunuz. Bu sırada ortaya çıkan sürüş karakteri de son derece iddialı.
Adeta asfaltın üzerinde kendine ait bir rota çiziyor ve ondan ayrılmadan
hedefine doğru ilerliyor.
Bu modu tercih ettiğimizde direksiyon simidinin tepkilerini de çok iyi. Yüksek
hızlarda bile herhangi bir boşluk yaşatmadan aracı kontrol etmemizi sağlıyor.
Diğer seçeneklerde de araç iddialı karakterinden çok fazla ödün vermiyor. Daha
konforlu sürüşler istediğiniz zaman onu otomatik moda almanız yeterli. Sürüş
tarzınıza göre ayarlarlama bu şekilde de kolay bir şekilde yapıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder