12 Temmuz 2020 Pazar

2020 Muhtaç aylığı nedir Muhtaç aylığı alabilirsiniz




2020 Muhtaç Aylığı Aylığı Nedir Başvuru Şartları Nelerdir Kimler başvurabilir

 

Muhtaç aylığı, fakirlik belgesine sahip olunması şartı ile verilen bir maaştır. Bu maaşa sahip olabilmek için kişilerin maddi durumlarının kötü olduğunu belgelemeleri gerekmektedir. kişinin maddi durumunu düzeltmesi durumunda aylık kesilmektedir. Muhtaç aylığı, belirli etkenlere göre değişiklik göstermektedir. Bu etkenler, alınacak aylığın alınma sıklığını ve miktarını etkiler.

 


Muhtaç Aylığını Neler Etkiler?

Muhtaç aylığını etkileyen etmenler, evde okuyan çocuk olup olmaması ve ailenin maddi durumudur. Okula giden çocuk olması durumunda daha yüksek miktarlarda muhtaç aylığı verilebilmekte ve buna ek olarak farklı yardımlardan yararlanılabilmektedir.

Muhtaç Aylığını Kim Verir?

Muhtaç aylığını veren kurum, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Müdürlüğü’dür. Buraya yapılan başvurularda, kişiler belirli evraklar getirmekle yükümlüdür. Böylece kişinin muhtaçlığının belgelenmesi sağlanmaktadır.

Muhtaç Maaşına Ek Yardımlar Nelerdir?

Muhtaç maaşı alan kişiye ek olarak verilebilecek destekler şu şekilde sıralanabilir:

·         Barınma

·         Giyinme

·         Yiyecek yardımı

·         Erzak

·         Kira

·         Okul yardımı

·         Yakacak yardımı

Muhtaçlık aylığı alan kişiler, bu aylıkla aileyi idare edemeyecektir. Bu nedenle bu kişilere, aylığa ek olarak farklı destekler de sunulur. Sunulan destekler kapsamında kişilerin, özellikle ailedeki çocukların gelişimi için gereklidir.

Muhtaç Maaşının Özellikleri Nelerdir?

Muhtaç maaşının özelliği, aylık verilmesidir. Diğer yardımların aksine muhtaç maaşının aylık olarak alınması sağlanır. Bu sayede kişilerin her ay belirli miktar para alması kolaylaşır. Bunun yanında muhtaçlık maaşı, standart olarak 4 kişilik bir aileye göre ayarlanır. Ailedeki birey sayısı, maaşın miktarını etkilemez. Maaş için bazı durumlarda kişilere öncelik tanınmaktadır.

Muhtaç Maaşı Alımında Öncelikli Kişiler Kimlerdir?

Muhtaç maaşının alınması sırasında öncelik sağlanan kişiler şunlardır:

·         18 yaş altında engelli bireye sahip olan aileler

·         Şehit ya da gazi yakınları

·         Evde para kazanan kişiyi kaybeden aileler

·         Boşanmış ya da eşini kaybetmiş annelerin olduğu aileler

·         Sosyal güvencesi bulunmayan yaşlıların bulunduğu aileler

·         Okula giden çocukların olduğu aileler

·         Aile içinde bakmakla yükümlü bulunulan kişilerin var olduğu aileler

·         Okul masraflarını karşılayamaması sebebiyle çocuklarını okuldan almak zorunda kalmış aileler

Muhtaç Maaşına Başvuru Şartları Nelerdir?

Muhtaç aylığı alımında karşılanacak şartlar şu şekildedir:

·         Başvuru sahibi aile, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmalıdır.

·         18 yaşından küçükler adına vasiler başvuruda bulunacaktır. Anne ve babası olmayan kişilerin adına abla ve ağabeyler başvuru yapabilir. 18 yaşın altında anne baba olmaması nedeniyle verilen muhtaçlık aylığı, yetim maaşı olarak adlandırılır.

·         Anne ve babanın vefatı nedeniyle alınacak muhtaçlık maaşında kişiler, başvuru sırasında ölüm belgelerini getirmelidir.

·         Ailede engelli kimse bulunması durumunda engelli raporu ile başvuru alınmalıdır.

Muhtaçlık Maaşı Alamayacak Kişiler Kimlerdir?

Muhtarlık maaşı alınması mümkün olmayan kişiler şu şekildedir:

·         Aylık düzenli bir geliri bulunan kişiler muhtaçlık maaşı alamaz.

·         Herhangi bir sosyal güvencesi bulunan kişi, muhtaçlık maaşı alamaz.

·         Mahkeme kararı ile kendisine vasi atanan kişiler, muhtaçlık maaşından yararlanmaz.

·         Ölüm maaşı, dul maaşı gibi maaşlar alan kişiler, muhtaçlık maaşı alamaz.

Muhtaç Aylığına Başvuru Yapılırken  Hangi Belgeler Talep Edilmektedir?

Muhtaç maaşında talep edilecek evraklar şunlardır:

·         Muhtaç aylığına başvuru dilekçesi

·         Türkiye Cumhuriyeti nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi

·         Aile halkına ait kişisel kimlik fotokopileri

·         İkametgah belgesi

·         Fakirlik kağıdı

·         Gelir belgesi

·         Okula giden çocuklar için öğrenci belgesi

·         Kira sözleşmesi

·         Engelli bireylere yönelik rapor

·         SGK hizmet dökümü

·         Vefat eden eş yada ebeveyne ait ölüm belgesi

Bahsedilen belgelerin hazırlanmasından sonra başvuru alınabilecektir.

Muhtaçlık Aylığına Başvuru Yöntemi Nedir?

Muhtaçlık aylığına başvuru için direkt olarak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği binaları kullanılmalıdır. İnternet üzerinden ya da telefondan bu hakkı elde etmek mümkün değildir. Kişinin, gerekli belgeleri hazırlayarak başvurusunu gerçekleştirmesi gerekmektedir. başvuru sırasında hak sahiplerinin orada bulunması gerekir. Gerekli belgeler teslim edilerek aile içinden sadece 1 kişinin başvuru yapması da sağlanabilir.

Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı’na yapılacak başvuruda, kişiler gerekli evrakları kuruma teslim eder. eksik evrak bulunması halinde posta ile tamamlanması sağlanabilir. Kurul tarafından yapılacak inceleme sonrası, kişilerin muhtaç aylığına ihtiyacı olup olmadığına karar verilir. başvuru öncesinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği’nin resmi internet sitesinde bulunan başvuru formunun incelenmesi gerekecektir. Çıktı alındıktan sonra doldurulacak form, gerekli belgeler arasında yer alır.

Muhtaç Aylığının Ödemelerinde Nasıl Bir Yol İzlenir?

Muhtaç aylığında ödemeler, 817 TL olarak yapılmaktadır. 2020 yılı için yapılan %15 oranındaki zam sayesinde bu rakama çıkılmıştır. Ödemeler, PTT veznelerinden veya PTT Bank üzerinden açılacak hesap üzerinden alınabilmektedir. İlk maaşın alınmasının ardından kişiler, istedikleri banka hesabına yönlendirme yaparak bundan sonraki maaşlarını bu hesaptan alabilir. Bunun için PTT veznelerine başvuru yapılması ve muhtaç aylığının başka bir hesaptan alınmak istendiğinin beyan edilmesi gerekir.

Muhtaç Aylığı Başvurusunda Dikkat Edilen Kriterler Nelerdir?

Muhtaç aylığında kontrol edilen özellikler şu şekilde sıralanabilir:

·         Fakirlik belgesi alıp almadığına dikkat edilmektedir. Fakirlik belgesinin alımında araştırma yapıldığından, kişinin muhtaçlık derecesi bu belgeye göre belirlenir.

·         Çocukların anne babalarının hayatta olup olmadığı önem taşımaktadır.

·         Kişilerin özel durumlarının varlığı önem taşır. şehit çocuğu olma, süreğen hastalığa sahip olma gibi durumlar, kişilerin öncelikli olmasına neden olur.

·         Boşanma yaşanan ailelerin başvurularında, kişilere nafaka verilip verilmediği önem taşımaktadır.

·         Devlet kurumlarından daha önce sosyal yardım alıp almadığı önemlidir. Birden fazla kuruma aynı anda başvuru yapılması durumunda sistem, kişiyi şüpheli olarak değerlendirir.

·         Engelli kişinin varlığı durumunda, engel oranının raporda bulunan yüzdelik payına dikkat edilmektedir. %40 altındaki engel oranlarında kişilerin maaş alması için bu bir sebep olarak gösterilemez.

·         Engelli kişilerin evlilikleri kendi içerisinde değerlendirilir. Evli olan engelliler için ayrı sosyal yardımlar alınabilir.

·         Engelli kişinin evde bakıma ihtiyaç duyma durumuna göre karar verilir.

Muhtaç Aylığı İçin Fakirlik Belgesi Nasıl Alınır?

Muhtaç aylığı başvurusunda kullanılacak fakirlik belgesi, mahalle muhtarlarından alınmalıdır. Muhtarın mahalle sakinlerini tanıyor olması durumuna güvenen Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği, bu nedenle fakirlik belgesi olanlara öncelik vermektedir. Kimlik belgesi ve Sosyal Güvenlik Kurumu hizmet dökümünü gösteren belge ile başvuru alınmalıdır.

Bunun için kullanılacak hizmet dökümüne e- devlet sistemi üzerinden ulaşılabilmektedir. Haneden sadece 1 kişi kendi adına fakirlik belgesi alabilir bu ve belge ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği’ne başvurarak muhtaç aylığı alabilir. Başvuru sırasında herhangi bir ücrete gerek yoktur. Fakirlik belgesi almak isteyen kişinin, talebini iletmesi yeterli olacaktır. Fakirlik belgesi, 18 yaşından küçükleri kapsamaz. Çocuklar, zaten okula gittikleri için yardıma muhtaç varsayılır.

Başvuru formu, muhtarlıkta doldurulur ve ardından fakirlik belgesi alınır. Belge, sadece 18 yaşından büyüklere verilebilir. Bunun yanında belgenin alınması sırasında alınma nedeninin beyan edilmesi gerekmektedir. kişiler, muhtaç aylığı almak istedikleri için fakirlik belgesi alıyorlarsa, bunu başvuru formuna işlemelidir. Fakirlik belgesinin geçerli bir neden olmadan verilmesi söz konusu  olmaz.

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder